Party like a pirate! - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Demi van Hove - WaarBenJij.nu Party like a pirate! - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Demi van Hove - WaarBenJij.nu

Party like a pirate!

Door: Demi van Hove

Blijf op de hoogte en volg Demi

27 Januari 2014 | Verenigde Staten, Gainesville

Hey guys, how are you??

Goed, het is nu maandag en het begint steeds lastiger om blogs bij te houden, maar ik wil het wel echt blijven proberen. Ik vind het hier echt steeds fantastischer worden, het “leven” hier is zoveel turbulenter dan in Nederland. Ik besef me dat dat komt omdat ik er hier ook het meeste van wil maken, omdat ik er maar zo kort ben dus ik ga echt proberen deze mentaliteit in Leiden vol te houden en veel meer leuke dingen te doen. Al deze turbulentie zorgt er alleen wel voor dat ik dus minder tijd heb om blogs te schrijven, sorry voor alle mensen die gisteren vol verwachting op mijn blog zaten te wachten! Ik weet dat het steeds meer een soort van opsomming wordt dan een lopend verhaal, maar ja it's all I've got!

Afgelopen zondag was mijn date, het was echt ontzettend leuk, voor details PM me maar want ik vind het een beetje awkward om er intens op in te gaan, maar het was net als je altijd ziet in de films.

Maandag ben ik gaan lunchen met mijn date, bij Las Margaritas en heb ik voor het eerst Enchilladas gegeten, echt super lekker!! Ik dacht dat een Enchillada een drankje was, maar het is een soort van harde wrap (geen taco). I loved it. 's Avonds ben ik uit eten gegaan met mijn Navigator, Courtney, wat echt super leuk was. Zij had “gator tail” oftewel alligator en ik heb een hapje geprobeerd, was echt super lekker! Wel een beetje taai maar er zat een krokante korst omheen, leek een beetje op calamaris wat betreft de constitutie. Wat me wel echt op begint te vallen; men rondt rekeningen hier af. Als je bijvoorbeeld 9.40$ moet betalen en je betaalt 10$ cash, dan krijg je 1 dollar terug. Als je 9.60$ moet betalen krijg je niks terug. Ik snap er echt niets van, maar het is me nu al 3 of 4 keer overkomen dus ik kan met redelijk grote zekerheid zeggen: Restaurant rekeningen worden hier afgerond op de hele dollars.

Dinsdag was niet bijzonder boeiend, ben – als altijd – naar college gegaan en heb 's avonds met Marijn bij La Cantina gegeten. Merk wel dat mijn lichaam al dit Mexicaanse eten niet gewend is, dus hoewel ik de wraps, taco's en nacho's hier erg lekker vind, ga ik het voorlopig even niet meer eten. (behalve dan donderdag, toen heb ik het ook gegeten.)

Woensdag was, zoals altijd, Grog night. Volgens mij heb ik qua eten niets bijzonders gedaan, anders zou ik het me vast wel hebben herinnerd. We zijn weer gaan pregamen bij Becca en dat was deze keer niet heel erg boeiend omdat er echt heel erg weinig mensen waren. Uitgaan zelf was wel leuk, was wat drama hier en daar en uiteindelijk heb ik meer gedronken dan ik van plan was maar op zich geen verkeerde avond. 'S nachts zijn Marijn en ik naar Relish (een burgerrestaurant) gegaan waar je je topics kan kiezen. Marijn had een “Triple burger” voor ons besteld en die kostte 11$ (met 2 porties friet) waarna Marijn (en terecht) alle topics eiste van de burgermakerman want “it's 11 dollars, I want EVERYTHING!”. Dit was wel een goed idee van ons, want de volgende ochtend voelde ik me prima.

Donderdag heb ik 's avonds bij “Tijuana Flats” gegeten, alweer Mexicaans, omdat mijn huisgenootje daar een Fundraiser hield om geld op te halen voor “iets met mensenrechten”. Dit eten daar is wel echt heel erg lekker en goedkoop dus ik kom er, als ik Mexicaans eten weer aan kan, vast wel weer terug. 'S avonds wilde ik eigenlijk niet uitgaan omdat ik nogal last van mijn buik had, maar mensen gingen pregamen en daarna naar “8 seconds”, een of andere Country club. Eventually I pulled myself together en ben ik meegegaan en wat ben ik daar blij om! Dit was echt geweldig bij 8 seconds, het is een hele grote club waar dus eigenlijk 90% van de tijd Country wordt gedraaid en mensen linedancen. Ik weet niet wat voor beeld jullie bij linedancen hebben maar ik dacht “meh, saai” maar het is super cool! Elk country liedje heeft z'n eigen dansje en er was steeds een zeker aantal mensen dat dat dansje dan kende en zij konden bij elk liedje meedansen, terwijl de rest hun nadeed. Dit was nog lastiger dan ik had gedacht maar ik had echt een geweldige avond, ook al is het één van de eerste avonden waarbij ik, tijdens uitgaan, geen alcohol heb gehad. Ik wil proberen zo vaak mogelijk te gaan, ook omdat ze van te voren lessen geven, zodat ik over een paar maanden net zo pro kan linedancen als de rest!

Het weekend was ook echt ontzettend leuk. Dit was “Gasparilla” ; een piraten festival in Tampa. Ik had geluk dat ik met mijn huisgenootje en een vriend van haar (en nog 2 andere meisjes) mee mocht rijden en hoewel ik het eerst wel een beetje spannend vond, was het echt heeeeeel leuk! Die vriend van mijn huisgenootje z'n ouders wonen in Tampa dus we hoefden geen car rental of hotelkosten te betalen. We reden hier vrijdagavond rond 8 uur weg, toen heb ik Shannen en Niki ontmoet, twee ontzettend lieve meisjes die dus meereden en we kwamen aan in Tampa rond 10 uur. We sliepen met z'n 3'en in 1 twijfelaar, wat echt hilarisch was, maar op zich nog wel prima te doen. 'S morgens vroeg hadden de ouders bagels voor ons gehaald (ze waren echt zó ontzettend lief en vriendelijk) en met die bagels dronken we bier/rum & cola/baco, want dat is het idee van Gasparilla. Vervolgens kwamen er nog wat jongens en meiden bij en hebben we alle drank in thermoskannen gedaan. 'S middags zijn we richting de parade gegaan en het was echt fantastisch. Er komen allemaal “Floats” langs, (praalwagens?) en er staan allemaal piraten op, die met kettingen gooien. De bedoeling van de parade is dat je zoveel mogelijk kettingen ("Beads") vangt. Shannen en ik zijn vrij snel naar voren gedrongen en hebben daar echt vet veel kettingen gevangen. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet gaan doen, aangezien er geen optie is dat ik ze meeneem naar NL, maar het was heel leuk om een keer mee te maken. Ik ben met papa in Tampa geweest toen ik 11 was, dus ik heb mijn best gedaan om er ook nog maar iets van te herinneren maar helaas kwam niets me specifiek bekend voor. 'S avonds zijn we met z'n allen uit eten geweest en sommigen gingen nog naar het strand, maar wij zijn met z'n allen naar huis gegaan om daar met Coconut Fudge Ice Cream Harry Potter te kijken. De volgende ochtend zijn we weer naar huis gegaan en ik vond het echt heel jammer dat het weekend voorbij was, het weer in Tampa was geweldig, de sfeer was leuk, de mensen waren leuk, it was awesome.

Ik heb op dit moment nog steeds het gevoel dat ik hier eigenlijk niet meer weg wil. Ik mis iedereen in Nederland wel maar ik voel me hier gewoon goed, op mijn plek ofzo. Misschien dat ik er over een paar maanden anders over denk, maar op dit moment voel ik me gewoon fijn hier.

Heel veel liefs.

xx

  • 27 Januari 2014 - 19:44

    Sander Van Hove:

    Gelukkig dat je je daar gelukkig voelt! Mooie blog hand party on! X

  • 27 Januari 2014 - 20:13

    Jeanette:

    Hey dame, mooi blog wederom! Fijn dat je zo geniet! Kan me er een beeld bij vormen, zo levendig schrijf je:-);-) cool;-):-) liefs en xxx

  • 27 Januari 2014 - 23:30

    Claire:

    Weer een moooi verhaal deem! I love your blogs. We hebben m vanavavond met hele cordial gelezen. Judith heeft m met mooie intonaties voor gelezen haha!

  • 28 Januari 2014 - 14:38

    Alina Kunnen:

    Life seems to be one big party overthere... pfff ik word al moe als ik het alleen al lees...;-) Mwahh is jaloezie hoor!! xxx mam

  • 02 Februari 2014 - 15:48

    Carmen:

    Florida is fantastisch, en dat ik er geweest ben maakt het extra leuk om je blogs te lezen nu! Pirates, heuuuuj! Liefs

  • 16 Februari 2014 - 18:43

    Yvonne Boom:

    Hoi lieverd,

    Wat fijn dat je het er zo naar je zin hebt.
    In Nederland en bij de AH is ook alles goed.

    Geniet er van meis,

    Liefs van Yvonne (AH) Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gainesville

Demi

Hoi! Welkom op mijn blog. Ik ben een derdejaars rechtenstudente die vanaf 1 Januari t/m 1 Juni in Gainesville, Florida, USA zit. Ik heb hier jaren van gedroomd en kijk er al heel lang naar uit! :) Ik hoop mijn blog veel bij te houden en ik hoop dat mijn posts een beetje interessant zijn om te lezen! See you, Demi

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 32913

Voorgaande reizen:

04 Januari 2019 - 15 Februari 2019

Thailand, Cambodia and Vietnam

29 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Rabat, Morocco

28 Juni 2014 - 26 Juli 2014

Lugo

01 Januari 2014 - 01 Juni 2014

Gainesville

Landen bezocht: