Miami, Everglades, Orlando met mama en Roelof - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Demi van Hove - WaarBenJij.nu Miami, Everglades, Orlando met mama en Roelof - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Demi van Hove - WaarBenJij.nu

Miami, Everglades, Orlando met mama en Roelof

Door: Demi van Hove

Blijf op de hoogte en volg Demi

02 April 2014 | Verenigde Staten, Gainesville

Hello Hello Hello!

Terwijl ik dit typ is het half elf 's ochtends en 21 graden en zit ik aan het zwembad. (Even dat jullie het weten, haha!) Mama en Roelof zijn inmiddels alweer een week weg, maar ze waren hier anderhalf week en het was echt supergezellig. Ook zijn er sowieso weer spannende dingen in het leven gebeurd en ben ik zelfs, jawel, aan het studeren geslagen!!

Oké, allereerst wil ik jullie het verhaal vertellen van hoe ik laatst voor het eerst van mijn leven door een bij/wesp ben gestoken. IK ben echt never nog nooit niet gestoken door zo'n beest dus het was een hele beleving. Ik lag niksvermoedend aan het zwembad een boek te lezen, toen ik deze op mijn schoot neerlegde. Ineens voelde ik dat ik gestoken werd door iets op mijn been (niet bijster pijnlijk ofzo) dus ik keek snel en zag een geel/zwart gestreept beest op m'n been. *insta paniek* dus ik sla het beest eraf en zie een angel in mijn been zitten. Ik trek de angel eruit en denk "oké zoveel pijn doet het gelukkig niet, maar iemand moet wel dit gif eruit zuigen." Ik had eigenlijk geen idee wat er zou gebeuren als dat niet werd gedaan, in de zin van hoe erg dat was, dus ik dacht even na. Mijn huisgenootjes waren niet thuis, Marijn was er niet en ik was niet van plan om aan random mensen bij het zwembad te vragen "Hey do you wanna suck poison out of my leg?" Dus ik stond op om m'n moeder te bellen, nog steeds denkende van "nou dit doet helemaal niet zoveel pijn als wat mensen normaal zeggen" en toen voelde ik het. Alsof er duizend stukjes glas in m'n been zaten, niet erg plesant. En het werd met de seconde erger dus toen raakte ik pas echt heel erg in paniek omdat ik alleen maar kon denken "het gif moet eruit, dit doet echt heel erg pijn, straks ga ik dood ofzo". Toen hd ik gelukkig nog de sense om m'n spullen snel te pakken en maar naar de leasing office te gaan en zo koel als ik er eerst over was, zo in de stress was ik toen, dus de leasing office ook weer een hartaanval bezorgd (kwam half huilend binnen met "I just got stung by a wasp and I don't know what to do and it really hurts." Maar goed, zij hebben toen tabak op mijn been gedaan want blijkbaar zuigt dat het gif eruit en toen ging het allemaal ook weer prima maar het was zeker een interessante ervaring en het blijkt maar weer hoe goed ik ben met pijn en stress situaties. Niet, namelijk.

Nu over de week met mama en Roelof. Het begon zaterdag 15 Maart, ze kwamen aan op Jacksonville airport en Drew had me erheen gereden, echt super lief, scheelde mij weer een hoop gedoe met bussen/o.v. wat hier toch al niet echt een ding is. Na 2 uur gewacht te hebben kwamen ze aan. Was echt heel leuk om ze te zien!!! Vervolgens gingen wij de auto ophalen (we gingen bordjes volgen met de naam van het autobedrijf maar toen we er waren zeiden ze dat we ergens anders heen moesten want dat maakt sense.) Vervolgens zijn we naar het hotel gegaan (mama kon niet geloven dat het hotel zo ver weg was want het moest toch echt dichterbij zijn!) en hebben we ergens bij een steakhouse wat gegeten. Het was echt heel grappig want ik ben inmiddels wel gewend aan het feit dat je hier duizend vragen en keuzes krijgt maar dat was voor mama en Roelof natuurlijk minder logisch en de waitress praatte ook heel snel dus ik heb voor Roelof maar antwoord gegeven op de vraag wat voor steak hij wilde, wat voor "side" en of hij z'n baked potato ook gevuld wilde met meer dan sour cream of niet. Wat ook heel leuk was, was dat mama en Roelof allemaal dingen en eten voor mij mee hadden genomen! Kaasfondue, oude kaas (3 pakjes, hihi), kip madras, paaseitjes, spuitbussen deodorant (heb je hier niet, alleen rollers, super vaag) en een wespengifleegzuigsetje (haha) dus ik was helemaal gelukkig.

Zondag zijn we naar Ganiesville gegaan, maar niet voordat we vast zaten in de lift in het hotel in Jacksonville. Ook weer een nieuwe belevenis. We stapten de lift in en we drukten op "begane grond" en we waren aan het praten maar pas na een halve minuut realiseerden we ons dat de lit niet aan het bewegen was. Ik druk dus vervolgens nog een keer 'begane grond' in en "open doors" maar er gebeurde niks. Op zich vond ik het niet heel erg dramatisch, want de lift had überhaupt nog niets gedaan, dus de deur moest alleen opengebroken worden, maar ideaal was anders. Ik mocht wel op het alarmknopje drukken en zeggen "hello we're stuck in the elevator on the third floor" (bucketlist item, yay!) en we werden op zich redelijk snel gered, na 10 minuten, maar het was wel bijzonder. Ik had zoiets van "meh ik heb toch kaas en paaseitjes dus ik hou het voorlopig wel vol hoor" x). Eenmaal in Gainesville was het weer semi, dus ik heb ze mijn huis, lake alice, de walmart en een beetje de omgeving laten zien. We hebben bij bagels & noodles geluncht en 's aavonds zijn we naar the Swamp gegaan. Mama en Roelof waren niet echt te spreken over de super nep aardige waitress, maar zolang ik m'n eten maar krijg en mensen niet onbeschoft zijn maakt het mij eigenlijk niet uit. Ik heb liever een intens nep aardige serveerster dan een serveerster met een lang gezicht die duidelijk liever overal wil zijn dan daar. Dat meen ik echt, hier is het redelijk vaak duidelijk dat serveersters en winkelmedewerkers nep aardig zijn, maar dat heb ik toch echt liever dan chagrijnige mensen die je nog best vaak tegenkomt in NL.

Maandag ochtend is de auto bijna weggesleept. Mama en Roelof kwamen me ophalen en ze hadden de auto op de visitor's parking lot neergezet en Roelof stond naar buiten te kijken en zei op een gegeven moment "eh Demi, waarom is er een towing car foto's van onze auto aan het maken" Ik "eh, weet ik niet?" dus ik kijk naar buiten en het was inderdaad wel duidelijk dat deze towing car het op onze auto had gemunt, dus ik zo "nou laten we snel naar beneden rennen dan", dus wij naar beneden en toen we op de parkeerplaats waren, stond onze auto al compleet ergens anders zodat de towing car hem beter kon optillen, dus Roelof en ik zo naar die towing car rennen van "it's our car, what's the problem?" Blijkbaar heb je tussen 10 en 7 een visitor's pass nodig van de leasing office (wat ik op zich ook wel wist maar ik wist niet dat mensen dat ook daadwerkelijk doen). Maar de vent in de towing car was echt heel aardig en ik gooide de "I'm so sorry, we're not from around , we're from Holland' kaart en hij zei "oh no problem, just next time make sure you get a pass!" Chill! Verder heb ik mes parents campus laten zien, hebben we Krishna gehaald (wat mama wel lekker vond, Roelof wat minder, het is een love it or hate it ding, denk ik.. I LOVE IT.) en heb ik ze mijn faculteit laten zien. Het regende de hele dag, dus dat was wel echt heel jammer, maar ik denk niet dat we iets gemist hebben. 's Avonds hebben we sushi gegeten bij Dragonfly Inn, dat was echt heel lekker!! Alleen we wilden wel een toetje en ze hadden zowel tempura (deepfried) banaan, ijs én cheesecake. Het klonk allemaal heerlijk, dus we besloten alledrie één van deze dingen te bestellen. De serveerster had ons op zich wel even mogen vertellen dat deze toetjes énorm waren. Als in twee enorm grote bollen ijs met een intens grote krokante laag en saus op een hoofdfgerechtbord groot. 3 toetjes was voor 3 mensen dus veel te veel. Wel echt intens lekker (pap, hier moeten wij ook heen in Mei)

Dinsdag gingen mama en Roelof t/m donderdag reizen naar het noorden en ben ik in Gainesville gebleven voor mijn classes. Ik voelde me niet zo lekker dus heb het rustig aan gedaan.

Woensdag was ik echt ziek, hoodpijn, nekpijn, keelpijn, verstopte neus, pijnlijke bijholtes, vol hoofd, heel warm en ben ik dus thuis gebleven (stik, weer classes gemist, da's niet helemaal de bedoeling.) Ik heb op soep, fruit en thee geleefd die dag.

Donderdag ging het weer beter en ben ik dus naar class gegaan. (Moest ook wel want je mag maar zoveel class missen). 's Avonds ben ik met mama en Roelof gaan eten bij een Italiaanse bistro, was heel lekker + gratis rolls (So much win!)

Vrijdag was het dan zover: We gingen richting Miami bitch! Ik heb er zo erg naar uit gekeken en het was ook zo gaaf. We zaten in een hotel op North Miami beach, letterlijk 1 minuut vana het strand. Het was redelijk duur maar het was de enige optie, alles zat al vol. We hadden echt een onwijs aardige hotelbaliemedewerker "Guillermo", echt een leuk persoon. We hebben heel lekker gegeten (pizza bij een argentijns steakhouse, want ja, waarom niet) maar het was wel allemaal veel duurder in Miami plus ze voegen zelf de fooien (minimaal 20% ofc.) toe aan de rekening, dus zo wordt een rekening van 50 dollar met taxes en fooi ineens 85 dollar.

Zaterdag zijn we naar de everglades gegaan. Het zou niet onwijs mooi weer worden in Miami en zondg wel, dus zaterdag was productief. Wij met een bus naar de everglades, vervolgens met zo'n airboat door het moeras, was echt heel gaaf. Allemaal alligators gezien, dus een hele belevenis. 's Middags zijn we met de bus naar south miami beach gegaan (het weer was weer wat opgeknapt). Echt zo mooi! Langs de boulevard lopen was echt heel gaaf, ik zou er sowieso kunnen wonen. De strip zelf was wel heel druk, allemaal clubs en restaurants naast elkaar die allemaal muziek speelden enzo maar het was echt heel indrukwekkend en mooi. We hebben in een heel mooi authentiek straatje gegeten en zijn 's avonds nog door de winkelstraat van Miami beach gelopen (ik zag een winkel met echt onwijs mooie kleding en de naam kwam me niet bekend voor dus ik dacht "ik probeer het", een normaal simpel wit blouseje was al 240$, dus ik wist niet hoe snel ik de winkel weer uit moest, haha!). Vervolgens hebben we nog de skyline van Miami gezien en zijn we nog 's avonds op het strand wijn gaan drinken. Was echt onwijs gaaf.

Zondag hebben we op het strand gelegen, het weer was echt super mooi en ik zou het echt voor eeuwig vol kunnen houden. Rond het eind van de middag zijn we richting Orlando gegaan. Ik ben er natuurlijk 9 jaar geleden geweest met papa en ik wilde het zo graag herkennen maar het was heel anders. Orlando (vooral international drive) is echt super spectaculair en er zijn overal pretparken en souvenir shops. Ik denk dat ik het als kind echt onwijs indrukwekkend vond en dat was nog steeds wel zo maar het was anders. Wel zijn we langs "wonderworks" (een huis dat ondersteboven staat) gereden en daar ben ik 9 jaar geleden geweest dus dat herkende ik nog wel maar voor de rest niet echt. Ook zijn we bij sizzlers en ponderosa gaan eten en dat was echt heel lekker (unlimited salad bar met ook wraps, nachos, pasta, vlees, patatjes, allerlei soorten toetjes) en ponderosa ontbijt met heel veel soorten taart :P.

Maandag zijn we naar de outletmall gegaan in Orlando en heb ik weer allemaal leuke dingen gekocht bij Wet Seal. Helaas ging in elke winkel als ik naar binnen en buiten ging het alarm af (dat is hier in Gainesville ook al een paar keer gebeurd) en ik weet niet waarom. Ze hebben echt alles in mijn tas en jas enzo gecheckt maar blijkbaar heb ik een plaat in mijn hoofd ofzo. Niet echt heel fijn. 's Middags zijn we weer naar Gainesville gereden.

Dinsdag was de laatste dag dat mama en Roelof hier waren maar ik had van 1 tot 5 class, dus we hebben nog een keer Krishna gehaald en 's avonds zijn we weer bij de Italiaanse bistro gaan eten. Het afscheid was niet echt zwaar, al vond ik het natuurlijk wel heel jammer dat ze weer weg waren.

Ik heb nog steeds niet echt heimwee, maar kijk op de een of andere manier wel steeds meer naar de dag dat ik weer naar huis ga. Dat is inmiddels alweer minder dan 2 maanden en het semester hier is over 3 weken voorbij. In Mei ga ik natuurlijk roadtrippen met papa en daar kijk ik heel erg naar uit. Verder ben ik bezig met mijn BA scriptie en met een aantal papers die ik moet schrijven hier. Ik mis iedereen wel en ik hoop dat het goed met jullie gaat!

Liefs!!! xxxxxxxxx

  • 02 April 2014 - 17:59

    Sander Van Hove:

    Heeft mama je nog niet verteld over die plaat in jouw hoofd? Als je het liedje 'You can ring my bell, ell, ell , ring my bell hoort, dan moet je twee keer drukken op jouw linker oorlel en dat doet de electrostatische lading sterk dalen. Zo voorkom je dat je bij het shoppen wordt aangehouden.

  • 02 April 2014 - 19:08

    Carmen:

    Gaaf!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gainesville

Demi

Hoi! Welkom op mijn blog. Ik ben een derdejaars rechtenstudente die vanaf 1 Januari t/m 1 Juni in Gainesville, Florida, USA zit. Ik heb hier jaren van gedroomd en kijk er al heel lang naar uit! :) Ik hoop mijn blog veel bij te houden en ik hoop dat mijn posts een beetje interessant zijn om te lezen! See you, Demi

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 32911

Voorgaande reizen:

04 Januari 2019 - 15 Februari 2019

Thailand, Cambodia and Vietnam

29 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Rabat, Morocco

28 Juni 2014 - 26 Juli 2014

Lugo

01 Januari 2014 - 01 Juni 2014

Gainesville

Landen bezocht: