It ain't easy being 20 - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Demi van Hove - WaarBenJij.nu It ain't easy being 20 - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Demi van Hove - WaarBenJij.nu

It ain't easy being 20

Door: Demi van Hove

Blijf op de hoogte en volg Demi

19 Januari 2014 | Verenigde Staten, Gainesville

Hey guys!

Mijn week was pretty interesting, veel nieuwe indrukken en hoewel we alweer op 2.5 week zitten voelt het soms net alsof ik hier nog maar net 1 dag ben. Ik voel me wel op mijn plek hier en hoewel het weer wel even wat beter mag worden (het is steeds zonnig maar koud), is het hier echt heel leuk.

Maandag was op zich niet heel erg productief; ik had les om 4 uur, American Legal Thought, en hoewel ik het vak wel heel interessant vind, komt de docent erg afgeleid over, dus dat is soms iets minder als je dan voor 1 uur naar campus moet gaan. 'S avonds hebben we met z'n 5'en (de Leidse Rechtenstudenten) bij Chipotle gegeten; een beroemd Mexicaans restaurant. Op zich was het eten wel lekker maar ik weet niet of ik het eens ben met alle ophef die er hier over is. Je hebt ook andere Mexicaanse restaurants, zoals El Indio en Cantina (en ofc Taco Bell, I have yet to go there) en daar vond ik het eten lekkerder. 'T was wel heel gezellig om met z'n 5'en te chillen.

Dinsdag is de eerste dag waarop ik eindelijk mijn lessen semi heb voorbereid, aangezien ik nu de meeste boeken heb. Ook heb ik een kaartje gekocht voor een cruise naar de Bahama's voor Spring Break!! Echt heel veel zin in! Wel weer een minpuntje; omdat ik geen 21 ben, moet ik op de kamer met een 'volwassene'. Dus ik dacht: Ik moet dan op de kamer met iemand die wel 21 is, maar nee, ik moet op de kamer met iemand die 25 is, want dat maakt sense. Op zich vind ik het niet zo erg, maar ik was in het begin heel bang dat ik vooralsnog niet mee zou kunnen aangezien de ratio van minderjarigen (< 21) vs. 25 jarigen niet echt in mijn voordeel was, maar blijkbaar is het allemaal geregeld en ga ik dus for sure mee naar de Bahama's! :) 's Avonds zijn Marijn, Iris, Walter, Gregory en ik naar een Basketball game geweest, Gators vs. Pitbulls en het was echt precies zoals in de films; coole cheerleaders, rondrennende man in Gator pak, yells, al met al was het een leuke sfeer! We hebben met, geloof ik, 20 punten (of meer) gewonnen, dus het was een goede wedstrijd! Wat me wel heel erg opvalt is dat als je als basketbalteam (dit geldt trouwens vast voor alle sporten) thuisspeelt, er alleen maar fans voor jou komen maar niet voor het andere team, oftewel: Het team dat thuisspeelt wordt heel erg door het publiek toegejuicht terwijl het team wat niet thuisspeelt heel erg wordt uitgejoeld. Als ik een teamsport zou spelen (haha, ja, I know, that's never gonna happen), dan zou ik echt alleen maar thuis willen spelen. Maar goed. We zouden eerst nog wat drinken met internationals na de wedstrijd, maar ineens ging bijna niemand niet meer en toen zijn wij ook naar huis gegaan. Dit was wel een hele geslaagde avond!

Woensdag zijn Marijn en ik voor college (we hadden pas om 3 uur college) naar Walmart gegaan. Mijn huisgenoten gaan dus altijd naar Publix maar het viel me nu heel erg op dat Walmart wel echt veel goedkoper is dan Publix, dus ik wil proberen daar vanaf nu veel heen te gaan. Ik heb nu ook bij Walmart iets nieuws ontdekt: Dinners for 1 dollar. Dit zijn een soort van ingevroren maaltijden, zoals Chicken fingers with mashed potatoes and corn voor 1 dollar, dus ik heb er daar gewoon een aantal van ingeslagen want dat vind ik wel echt heel chill aangezien kip en gehakt hier al super duur is en groente ook niet super goedkoop, dus je kunt dat soort dingen niet zelf maken voor dat geld. Ik moet wel zeggen dat ik er tot nu toe niet in ben geslaagd om voor minder dan 20 dollar boodschappen te doen, zelfs als ik in principe maar 2 dingen nodig had. Dat komt ook heel erg omdat de supermarkten hier zo ver weg zijn, dat ik dus altijd maar gelijk eten voor 4 dagen koop omdat ik niet weet wanneer ik weer tijd/de kans/zin heb om naar een supermarkt te gaan. 'S avonds hadden we eerst een pregame (indrink) feestje bij Becca, iemand die heel erg bezig is met internationals, waarbij ik voor het eerst Beerpong heb gespeeld en heb gewonnen (al moet ik de meeste credit aan Marijn geven, want zo goed is mijn hand-oog coördinatie niet.) en heb ik weer allemaal leuke internationals ontmoet. We zijn vervolgens naar Grog gegaan en ik heb heel veel geluk, want Dounia drinkt niet en dus ruilen we van bandje en zo kom ik nu op de Woensdag in elk geval wel aan drank, zonder moeilijk te hoeven doen. Dat is wel heel fijn want het begint me langzamerhand best te irriteren dat het zo'n big issue is dat ik geen 21 ben. Dit is echt niet zo dat ik per se altijd moet en wil drinken, helemaal niet zelfs, maar het is gewoon vervelend dat het niet kan, net zoals bij de Cruise, dat het ook weer zo'n big issue was. Dit was echt een hele leuke avond en toen Marijn en ik naar huis liepen, kwamen we Drew en Tim tegen (2 Amerikanen) die sandwiches bij zich hadden. Aangezien Marijn en ik wel honger hadden en ik heel subtiel zei (LOOK! They have food!), kwamen we in gesprek. Ik zal wel heel charmant over zijn gekomen terwijl wij hun sandwiches op zaten te eten want ik heb vanavond een date met Drew, dus ik ben super benieuwd! :)

Donderdag was wel oké, ik was een beetje brakkig en ik had niet heel veel zin in college, maar ben natuurlijk wel gegaan. Ik raakte aan de praat met wat jongens die achter Marijn en mij zitten bij Civil Procedure. Dat vind ik echt heel leuk aan Gainesville (ik wil graag “Amerika” zeggen maar ik weet niet of dit overal zo is); dat mensen gewoon met elkaar kunnen praten als ze elkaar niet kennen. In Nederland is de instelling al gauw “een vreemd persoon praat tegen me, wil hij/zij geld ofzo?” Terwijl mensen hier in de bus aan de praat raken, of dus in college. Ik kan me geen moment herinneren waarbij ik met een random persoon ben gaan praten tijdens college in NL. 'S avonds was het wat minder leuk; behalve college had ik niets gepland de rest van de dag en dus voelde ik me 's avonds een beetje een loser toen ik in mijn eentje op mijn kamer zat. Dit was geen heimwee, maar een beetje het gevoel alsof ik dingen zou moeten doen, ook al was ik te moe om uit te gaan. Marijn had een beetje hetzelfde dus dat was op zich nog wel fijn, dat we het allebei hadden, maar we besloten wel dat we er voor gaan zorgen dat we in elk geval íéts doen op een dag en niet alleen college, want ik voelde me echt heel erg slecht. Gelukkig kwamen mijn huisgenoten om 11 uur 's avonds voor mijn deur om te vragen of ik met ze naar “Karma Cream” wilde (een Vegan Ice cream/cookie store) en dat maakte wel dat ik me iets beter voelde. Grappig hoe soms dingen gebeuren, net op het moment dat je het nodig hebt.

Vrijdag waren we vrij dus toen zijn Marijn en ik samen naar de sportschool on campus gegaan. That is; er zijn 2 sportscholen maar eentje was ver weg en eentje was dicht(er)bij. Dus wij gingen natuurlijk naar de dichtstbijzijnde, alleen toen we daar aankwamen mochten we niet naar binnen omdat we “nog niet in het systeem stonden” en dat we “eerst naar de andere sportschool moesten om ons daar te laten registreren”. Dat was nogal een domper aangezien we allebei geen zin hadden om daar heen te gaan. Gelukkig kwamen we net Iris tegen toen we buiten aan het apaten waren over wat we nou moesten doen en toen vertelde Iris dat zij gewoon een nr. had gebeld en dat het toen goed was, dus wij hebben dat zelfde nummer gebeld en het was inderdaad gelijk geregeld. Zo van oh thanks fitness persoon die ons eerst duizend kilometer wil laten fietsen, in plaats van ons dit nummer wil geven. Die dichtstbijzijnde sportschool is zogenaamd de “kleine” sportschool maar hij was super groot. Dit schijnt dat de andere sportschool 3 Basketball courts heeft én een inside running track naast alle fitnessdingen. Wat wel heel bizar was, is dat ze hier geen weegschaal hebben in de sportschool. In Nederland is dat wel altijd zo (voor zover ik weet) dus ik ging naar zo'n sportinstructeur en ik vroeg “Is there a scale around?” die vent: “... A scale?” “Yeah, you know, to weigh yourself?” “... No we don't have that”. Dat was awkward dus ik besloot uit te leggen dat het normaal was in Nederland “Oh really? I'm from Holland and there are always scales in gyms so I thought there might be one here!” zijn reactie: “Okay...” Awkwardness. Sporten was verder wel chill, gelukkig. Hierna hebben we met Iris gemeet en zijn we naar Lake Alice gegaan, een meer on campus, waar allemaal alligators zijn. Ik heb dus naast een alligator (lees: Niet krokodil :P) gestaan en het was echt heel cool om te zien. Dit weer was vandaag wel redelijk lekker, het waaide alleen waardoor het kouder voelde dan wat het eigenlijk was. Ik ben wel echt klaar met dit niet-zo-warme weer, vandaag is het 9 graden en het is dan wel zonnig en misschien warmer dan in NL, maar ik heb maar 1 trui (die kapot is gegaan door de wasmachine hier, wasmachines hier zijn eng.) en ik heb ook geen zin om nu allemaal winterkleding te kopen als het ineens volgende week wel mooi weer is. Iedereen blijft zeggen “it's not usually this cold and it'll warm up by the end of the week/ next week” maar dat zegt iedereen al sinds ik hier ben, so I'm not buying it anymore! Nee, dit klinkt allemaal iets negatiever dan ik het bedoel, maar ik hoop wel echt dat het wat warmer wordt. :)
'S avonds zijn we naar een French Crêpe Pregame party geweest, waarbij Franse studenten dus allemaal snacks hadden gemaakt (Crêpe met aardbeien en nutella, Jam!) waarna we nog naar Gator City zijn geweest. Iedereen kreeg reduced cover (entreeprijs) behalve ik, omdat ik geen 21 ben. Ik ga er niet weer over beginnen maar needless to say, ik was er een beetje verontwaardigd over. Dit was wel echt super vol in Gator City maar het was wel een hele leuke avond met internationals én Amerikanen alleen tegen het einde van de avond begonnen veel random jongens wanhopig en dus grabby te worden, daar werd ik niet heel blij van. Maar, al met al was het wel een hele leuke avond!

Zaterdag zijn we gaan shoppen met Iris en Margot, een Frans meisje dat we vrijdagavond hebben ontmoet, we zijn naar Plato's closet geweest, een tweedehands kleding winkel, like. You've. Never. Seen. Dit was groot. Ik bedoel niet zomaar groot maar groter dan de H&M groot. Ik heb hier niet heel veel gekocht omdat ze over 2 weken een actie hebben: “Fit all the clothes you can in one bag and pay only 20$” dus daar ga ik zeker heen. Daarna zijn we naar Oaks Mall geweest en 's avonds ben ik chill thuis geweest. Er waren wel allemaal feestjes but I wasn't really feeling it.

Vandaag (zondag dus) heb ik redelijk weinig gedaan. Vanochten dgeskypet met mama, gebeld met papa en geskypet met Juud (en al haar klokken) . Verder ben ik net gebeten door de hamster hier dus dat is altijd leuk. Verder heb ik vanavond dus een date, we gaan uit eten dus ik ben heel benieuwd, keep you guys updated!

Ik wil jullie er verder op wijzen dat ik instagram heb gedownload en dat ik daar probeer foto's op te zetten omdat ik hier maar max 150 foto's op mag zetten! Ik denk dat mijn username demidawn is, dus volg me daar als je meer foto's wilt zien van de US! :D

xx

  • 19 Januari 2014 - 21:57

    Sander Van Hove:

    Karma is a funny thing. Dusssss....je ging met 40 kg aan spullen heen en komtmet 60 kilo terug? Het is overigens wel erg vreemd met die leeftijden. Je mag auto rijden als je 16 bent, een pistool kopen als je 18 bent, maar ergens naar toe als je begeleid wordt door iemand van 25? Bugger big time! Kus. Dada.

  • 27 Januari 2014 - 10:06

    Alina Kunnen:

    Hee, nog geen nieuwe blog... dat kan niet, hoor! Hoe moet dat nou met al die mensen die vol verwachting op zondagavond de laptop openklappen om je blog te lezen;-)? Te druk met leuke dingen? X mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gainesville

Demi

Hoi! Welkom op mijn blog. Ik ben een derdejaars rechtenstudente die vanaf 1 Januari t/m 1 Juni in Gainesville, Florida, USA zit. Ik heb hier jaren van gedroomd en kijk er al heel lang naar uit! :) Ik hoop mijn blog veel bij te houden en ik hoop dat mijn posts een beetje interessant zijn om te lezen! See you, Demi

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 32993

Voorgaande reizen:

04 Januari 2019 - 15 Februari 2019

Thailand, Cambodia and Vietnam

29 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Rabat, Morocco

28 Juni 2014 - 26 Juli 2014

Lugo

01 Januari 2014 - 01 Juni 2014

Gainesville

Landen bezocht: