It's a party in the USA - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Demi van Hove - WaarBenJij.nu It's a party in the USA - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Demi van Hove - WaarBenJij.nu

It's a party in the USA

Door: demi van Hove

Blijf op de hoogte en volg Demi

12 Januari 2014 | Verenigde Staten, Gainesville

Hey guys!

Ik heb besloten dat ik in principe nu elke zondag een blog ga posten; dit omdat ik mensen niet wil overladen met blogs en ook omdat het me anders teveel tijd gaat kosten. Er is de afgelopen dagen, natuurlijk, weer veel gebeurd.

Dinsdag was mijn laatste blog; Marijn en ik hebben toen onze definitieve vakken gekozen. We gaan allebei International Criminal Law, Civil Procedure en American Legal Thought doen, met als gevolg dat mijn rooster er zo uit ziet: Maandag les van 4 tot 4:50, dinsdag les van 1 tot 4:50, woensdag les van 1 tot 4:50, donderdag les van 1 tot 3:50 en vrijdag vrij. Op deze manier kunnen we vaak uit gaan en kunnen we ook lange weekenden weg, so I'm very happy about that! De vakken lijken me ook wel echt heel erg leuk, dus ik ben super benieuwd! Ik heb bij American Legal Thought met 2 (Amerikaanse) studenten gesproken en ze waren echt super aardig en het was leuk om met ze in gesprek te komen. 's Avonds heb ik niet heel veel gedaan, we hebben geloof ik even gechilled met mijn huisgenoten en heb ik mijn laatste huisgenootje ontmoet, echt een super leuk meisje. Ook hebben we nog een extra huisgenootje: Hammie the Hamster. It's so cute!

Woensdag heb ik gewoon de vakken gevolgd volgens mijn nieuwe rooster en was het verder niet zo'n hele boeiende dag. 's Avonds zijn we uit eten geweest bij La Cantina met allemaal internationals en zijn we uit geweest in Grog, een bekende uitgaansplek onder internationals. Woensdagavond hier in Gainesville is “ladies night” en alle meisjes mogen dan alles gratis drinken (bier, wijn, mixdrankjes, etc.) Maar natuurlijk is dat voor mij iets anders, aangezien ik nog geen 21 ben, maar daar hebben mensen dingen op bedacht. Zo halen mensen die wel 21 zijn drankjes voor de niet 21'ers (waaronder ik dus), gaan ze met z'n allen naar de w.c. en drinken de niet 21'ers vervolgens deze drankjes, in de w.c. dus, op. Dat werkt echt super goed, want de bouncers komen dus niet in de w.c. Daarnaast heb ik de helft van de avond uit andere mensen hun cups gedronken (Mam, ik weet wat je nu denkt, maar het was alleen van mensen die ik ken, so no worries!) En niemand zei er wat van. De 21'ers kregen een ander bandje dan de niet 21'ers en ik heb nu een bandje gekregen van Iris, een Nederlands meisje dat ook hier zit, wat echt super lief is en ik ga deze bandjes sparen zodat ik die om kan doen als ik naar Grog ga. Dit gaat gek klinken, maar ik vind het eigenlijk wel een beetje "leuk" dat ik niet mag drinken, het voelt spannender op deze manier. Maar, ik doe wel mijn best om er slim onder te blijven en niet roekeloos te worden. Het was een leuke avond en ik heb heel veel leuke internationals ontmoet. 'T is wel heel raar, want clubs sluiten hier uiterlijk 2 uur, dus waar in NL het feest net aan is, is het hier al afgelopen. Ik dacht dat ze dan ook eerder begonnen met feesten, maar dat valt dus heel erg mee.

Donderdag was ook niet heel bijzonder, het viel me vooral op in college hoe ontzettend prepared iedereen is, iedereen weet van alles over de materie en iedereen (behalve ik dan) had z'n boeken mee. 's Avonds heb ik niet heel veel boeiends gedaan, we hebben Cards against Humanity gespeeld, wat echt een geweldig spel is. Het is niet zo leuk om het hier helemaal uit te leggen, but you just have to trust me; it's hilarious! Een paar huisgenootjes gingen uit (de helft kwam na 30 minuten weer thuis omdat het saai was xD) maar ik ben op tijd naar bed gegaan.

Vrijdag heb ik, jawel, een Iphone gekocht!!!! Ik ben er echt zo blij mee. Het is een 2'e hands Iphone 4s maar I love it so much. Iedereen hier gebruikt Iphones en ik vond dat ik dit wel verdiende. Omdat ik vrij was heb ik verder niet heel veel gedaan, 's middags heb ik met Iris een ijsje gehaald Downtown en zijn we pizza gaan eten en heb ik nog een andere NL'er, Paul, ontmoet. Dit was heel gezellig maar ik moest op tijd weer naar huis om me klaar te maken voor een Frat Party die ik 's avonds had met mijn huis bij A E Phi. (Of zoiets, alle Fraternities en Sororities hier hebben Griekse letters als naam, ik hou het niet echt allemaal bij). We werden gebracht door een vriendin van mijn roomies en hoewel we eigenlijk niet uitgenodigd waren, mochten we toch naar binnen puur omdat we meisjes zijn. Dit was echt precies zoals in de films; een huge back yard met een opgezette tent, allemaal kegs (fusten) met drank en allemaal frat guys (helaas waren er niet heel veel leuke jongens.) Ik vond het echt heel gezellig met mijn huisgenoten en ik heb ook wat nieuwe mensen ontmoet, we zijn rond een uur of 1/1:30 weer weggegaan.

Zaterdag ben ik iets minder productief geweest dan ik zou hebben gewild, ik ben 's middags naar the Mall geweest met Walter en Felix (een andere Duitse international) en heb daar een Iphone hoesje en nog een paar kleine dingetjes gekocht. Love the Mall here, vooral nu er sale op de sale items is. (50% korting voor dus al afgeprijsde artikelen.) Daarna kwam Dounia, die net een dag eerder in Florida was gekomen (ook vanaf Leiden Uni) bij mij eten en zijn we een drankje gaan doen in het restaurant, wat ook nogal een beleving was. We waren op zoek naar een kroeg in de buurt van de straat waar we daarna een huisfeest zouden hebben (11th street) maar dat was nogal moeilijk te vinden, omdat we richting Downtown gingen en alle kroegen in Midtown (de andere kant op) zijn. Dus, we gingen bij een Italiaan naar binnen en we vroegen of we ook gewoon alleen een drankje mochten doen. Dat mocht, dus wij gaan zitten, komt de waiter en hij snapte ons echt totaal niet. Ik vroeg om een club soda en hij vroeg letterlijk: “... All you want is a club soda?” en toen zei Dounia “Yeah and I'd like a coffee” en dat vond hij ook heel raar. Toen hij terug kwam heb ik hem gevraagd of het zo raar was en hij zei ook echt “Well, now it's fine, but if it was busier, you'd be keeping people from eating dinner here and tipping big – it's just weird.” Echt vet raar. Uiteindelijk toen ik de rekening wilde betalen (het was $7.95) gaf ik hem 20$ en zei ik “Can you make it 9?” Tot nu toe snapt iedereen dat ik dan bedoel van “geef me 11 dollar terug en hou de rest als fooi” maar deze vent kwam terug met 12 dollar en dacht dat ik bedoelde dat hij 5 cent fooi gaf. De hele situatie was awkward. We zijn maar snel weggegaan en richting het huisfeest, wat ook awkward was, omdat het het huisfeest was van de vriendin van Walters huisgenootje, en hij zou ook komen maar wij stonden al soort van voor het huis toen hij wegging van zijn huis (10 minuten rijden.) Eerst gingen we maar een rondje lopen omdat we het nogal raar vonden om het huis binnen te gaan zonder iemand te kennen en omdat het vet stil was wisten we ook niet of dat wel het juiste huis was. Op een gegeven moment besloten we toch maar aan te kloppen zonder Walter, omdat de buurt nogal shady was en ik graag wilde blijven leven en iedereen scheen het normaal te vinden dat we gewoon naar binnen gingen. Een houseparty is gewoon basically dat mensen gaan chillen in een huis, chill drinken, beetje muziek, maar het is heel anders dan bijvoorbeeld een Frat party. Ik heb hier wel wat leuke mensen ontmoet, die me een beetje deden denken aan bepaalde mensen in Leiden, so that was fun. :) Over een paar weken hebben ze een block party, waarbij ze dus hun straat afzetten en gaan chillen, dus daar wil ik ook heen gaan. Dounia is met mij mee teruggelopen en vanaf daar heeft de taxi haar opgehaald, maar wat ik wel echt heb gemerkt is dat je hier als meisje niet alleen moet willen lopen 's avonds. Er is nauwelijks straatverlichting en de buurten zijn hier best shady en hoewel de ene straat best normaal kan zijn, kan de straat daarnaast echt redelijk ghetto zijn. Maar, uiteindelijk was het super leuk en heb ik dus nu 3 verschillende soorten feesten achter de rug.

Volgende week heb ik ook weer het een en ander staan, zoals een charity event en ik ga over 2 weken dus naar Gasparilla, (dat piratenfestival in Tampa) waarschijnlijk met mijn huisgenoten, echt vet zin in! Verder ga ik misschien kijken of ik hier toch een paar uur ga werken, aangezien ik met mijn visa wel On Campus mag werken. Verder hoop ik dat mijn boeken, die ik tweedehands via Ebay heb gekocht, snel binnenkomen zodat ik ook een beetje nuttig kan zin in class. :P Het weer wordt hier steeds beter, de eerste dagen was het dus echt rond het vriespunt en nu rond de 15 graden. Dit zijn allemaal random opmerkingen na elkaar, I know, maar dit schoot me nog even te binnen. :P

Ik hoop dat het goed gaat met iedereen!

Liefs!

  • 12 Januari 2014 - 22:03

    Sander Van Hove:

    Cool daar in Fl. Qua temperatuur ook. Supercool dus.

  • 12 Januari 2014 - 22:14

    Iris Kraak:

    Waaauw Dee, als ik het zo lees moet ik gelijk denken aan die film Mean Girls hahahaha.
    Ik ga voortaan elke zondag jouw blog checken! Heel veel plezier daar nog en geniet ervan!!

    liefs iris

  • 14 Januari 2014 - 08:30

    Alina Kunnen:

    Busy girl, as it seems.... partytime all over... geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gainesville

Demi

Hoi! Welkom op mijn blog. Ik ben een derdejaars rechtenstudente die vanaf 1 Januari t/m 1 Juni in Gainesville, Florida, USA zit. Ik heb hier jaren van gedroomd en kijk er al heel lang naar uit! :) Ik hoop mijn blog veel bij te houden en ik hoop dat mijn posts een beetje interessant zijn om te lezen! See you, Demi

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 33003

Voorgaande reizen:

04 Januari 2019 - 15 Februari 2019

Thailand, Cambodia and Vietnam

29 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Rabat, Morocco

28 Juni 2014 - 26 Juli 2014

Lugo

01 Januari 2014 - 01 Juni 2014

Gainesville

Landen bezocht: