Orange and Blue are good for you! - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Demi van Hove - WaarBenJij.nu Orange and Blue are good for you! - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Demi van Hove - WaarBenJij.nu

Orange and Blue are good for you!

Door: Demi van Hove

Blijf op de hoogte en volg Demi

07 Januari 2014 | Verenigde Staten, Gainesville

Hello!

Het is nu alweer een paar dagen geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven maar zoals ik al had verwacht is het redelijk lastig om elke dag alles bij te houden wat ik doe. Maar,slim als ik ben, schrijf ik elke dag een paar keywords zodat ik dingen onthoud en ik jullie zoveel mogelijk info kan geven over wat hier gebeurt. Afgelopen zaterdag was een beetje een rare dag. We hadden op zich niet heel veel te doen; Walter is naar the Estates gegaan maar voelde zich niet zo lekker, waarop Marijn en ik besloten om naar the mall te gaan, want er zouden bussen rijden. Wat. Een. Drama. Ik snap dat bussen wel eens te laat zijn of een paar minuten te vroeg, maar de bussen rijden hier zo niet on schedule dat het niet eens zin heeft om op te zoeken hoe laat ze gaan, want één ding weet je zeker: Dan rijden ze in elk geval niet. Eerst hebben we een stuk gelopen maar op een gegeven moment besloten we op een bus te wachten die snel zou moeten komen. Ondertussen zijn we naar een aantal Gator kleding winkels geweest want echt iedereen die je hier tegenkomt draagt Oranje/blauw kleding (Dat zijn de kleuren van de Gainesville Gators) en het is echt bizar. Er zijn zoveel winkels met alleen maar die kleding, dat dat eigenlijk alles is wat je nodig hebt. Shirts, vesten, broeken, jurken, rokjes, blazers, topjes, alles is er. Na een half uur wachten en gesocialised te hebben met een of andere oude marinier, kwam er een bus, die ons straal voorbij reed. FML. Toen zijn we maar teruggelopen en hebben we onderweg een bus gehaald die dan toch nog naar the Mall ging, maar tegen die tijd was het echt al half 5. Maakt niet uit, want de the Mall was open tot 9. Ik kan wel begrijpen waarom het voor Amerikanen zo leuk is om naar the Mall te gaan en waarom ze er echt een dag van maken; ze zijn echt groot. Maar, behalve kleren en boetiekjes zijn er niet echt veel dingen om te doen, dus ik kan me niet voorstellen om daar als jongen lang te blijven. We hebben bij de Food court wat eten gehaald (ik een wrap, Marijn a few slices of pizza) en zijn naar een paar winkels geweest. Zo heb ik Macy's gezien, Victoria's Secret, Abercrombie & Fitch (Wat ruikt het daar lekker!) en Forever 21, nu al mijn favoriete winkel. Omdat het weer heel erg tegenviel heb ik daar een trui gekocht en nog een jurkje en een topje. We waren allebei een beetje nerveus over naar huis gaan omdat we wisten dat onze huisgenoten thuis zouden zijn/ thuis zouden komen. Toen ik thuis kwam was er een huisgenootje en een vriendin van het huis, die allebei aardig waren. Ik was echter wel redelijk moe en merkte dat ik niet 100% uit mijn woorden kwam. Toen kwam er nog een vriendin van het huis en later nog een ander huisgenootje die ook heel aardig waren. Ze waren echt heel vriendelijk maar ook heel hecht en op de een of andere manier maakte me dat verdrietig. Omdat ik ook moe was ben ik rond 11 gaan slapen en dat was een dieptepunt moment voor mij, ik miste Leiden, ik miste mijn ouders en internet werkte ook niet ineens, dus dat was even stom.

De dag daarna, Zondag, werd ik een stuk vrolijker wakker en werd ik rond 1 uur meegevraagd door m'n huisgenootjes om boodschappen te doen bij Publix en heb ik Marijn meegevraagd. Vervolgens zijn Marijn en ik 's middags op zoek gegaan naar een fiets voor haar; ik heb ontzettend veel geluk want één van mijn huisgenootjes heeft mij haar fiets uitgeleend dus dat is weer een zorg minder. Een fiets vinden is helaas niet gelukt, maar ik heb wel een gatorshirt gekocht en Marijn een trui dus we zijn al helemaal ingeburgerd, haha! 'S avonds zijn we uit eten geweest met mijn huisgenootjes en vriendinnen van het huis en dat was echt heel gezellig. Hoewel we natuurlijk (nog) niet echt bij de groep horen, voelde het niet alsof we er een beetje nutteloos bij zaten, het was echt gezellig. :)

Maandag was de eerste dag van het semester en ik had gelijk al mijn vakken op die dag. Ik begon om 11 en ik had gelijk een aantal stress punten, ik moest namelijk 1. Op de fiets de law school vinden (en ze doen niet aan bordjes hier). 2. Een fietsenrek vinden en 3. Mijn lokalen vinden. Vreemd genoeg gingen punt 1 en punt 3 super goed en was alleen punt 2 ff lastig, voordat ik door had dat er een fietsenrek achter de Law School was. Ik moet alleen wel ff zeggen dat ik nog steeds niet weet of ik op straat of op de stoep moet fietsen, aangezien iedereen maar overal random fietst (ook op de straat op, naar mijn idee, highways). Maar, aangezien ik liever niet wil sterven, fiets ik maar op de stoep. Ik had vet veel zin in mijn vakken en had zelfs al een boek besteld, maar heb besloten ze alle drie te droppen en drie andere te kiezen, omdat Law & Psychiatry en Criminal Procedure te moeilijk zijn en Remedies me totaal niet boeit. Ik baalde natuurlijk dat ik al een boek had besteld, tot ik nergens een confirmation kon vinden en er niks van mijn Creditcard was afgeschreven; blijkbaar heb ik iets verkeerd gedaan en heb ik niets besteld. Yay! Iets waar ik hier trouwens niet aan kan wennen zijn de taxes, die worden dus achteraf toegevoegd. Steeds als ik iets koop dan heb ik het exacte bedrag in mijn handen en dan is het steeds iets meer omdat de taxes er nog bij komen, super irritant. Dus vanaf nu geef ik maar gewoon standaard extra geld en dan komt het wel goed. 'S avonds hadden we een feest met alle international students, waarbij we onze “buddy” (Een Amerikaanse student die je het komende semester kan/gaat helpen met issues) hebben ontmoet en andere international students hebben ontmoet. Zo hebben we Karlijn ontmoet, een Nederlands meisje waar we wel al wat FB contact mee hadden gehad en zij heeft ons voorgesteld aan een paar van haar vrienden. Allemaal super leuke meisjes en we zijn naar de navigator event met z'n allen naar Cantina gegaan, een uitgangsplek waar het supposedly Margarita Monday moest zijn, maar omdat er een Football game op T.V. Was, was er geen Margarita Monday. Vervolgens zijn we naar Gator City gegaan waar, je raadt het al, alle drank specials niet golden vanwege het Football gebeuren. So far I'm not too big on the whole football thing. :P. Maar het was nog steeds super gezellig en we gaan Woensdag eten met de meiden en uit naar een kroeg waar meisjes de hele avond gratis drinken. Super yay! Ik vind het echt heel leuk om mensen van alle culturen te ontmoeten en te zien hoe Britse mensen anders zijn dan Australiërs en hoe Amerikanen dan weer anders zijn dan wij, etc. Rond 12 uur zijn Marijn en ik naar huis gegaan, waar ik nog even met mijn huisgenootjes heb gekletst wat echt heel fijn was. Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat alles op z'n plek valt en ik denk dat mijn grootste probleem de komende tijd zal zijn het jongleren van evenementen/feestjes. Deze week zit bijvoorbeeld al vol: Vanavond is het Nacho night met mijn huisgenoten, morgen dus eten en uit met de andere internationals, donderdag waarschijnlijk uit met mijn huisgenoten, vrijdag of zaterdag eten bij Walter in the Estates en een huisfeest en zondag waarschijnlijk niks doen. :P Op zich is het wel jammer dat ik nog geen 21 ben, want ze zijn super streng hier, wat ik niet had verwacht. Gelukkig zijn al mijn huisgenoten nog geen 21 en zijn een paar internationals, net zoals ik, 20, waardoor ik niet de enige ben. Een paar oplossingen zijn pregaming = indrinken en een 21 jarige een drankje voor je laten kopen, wachten op de w.c. En het daar opdrinken, want blijkbaar ruiken de bouncers hier ook aan je drankje als je gewoon binnen staat, dus het is echt lastig. 'T ergste wat er gebeurt is dat je uit de club/kroeg gekickt kan worden, maar toch zou ik dat liever niet echt willen hebben. Verder doen de internationals heel veel leuke dingen met elkaar, tripjes die door de NaviGators worden georganiseerd, maar ook trips die ze zelf organiseren. Zo gaan we waarschijnlijk met de NaviGators naar New Orleans voor Mardi Gras en misschien ook naar Universal Studios (al moet ik even kijken, want allebei én spring break én andere trips wordt voor mij wel erg duur) en gaan de internationals regelmatig in 't weekend naar Tampa, Orlando en dat soort dingen. Ook is er binnenkort een soort piratenfestival, Gasparilla, waar ik ook wel graag heen wil. Ik vind het wel grappig, want ik heb altijd van veel mensen gehoord dat Amerikanen heel open en vriendelijk zijn maar zodra je dichterbij komt, ze afstandelijk worden. Ik ervaar dat tot nu toe niet zo. Mijn huisgenoten zijn heel aardig en nodigen me letterlijk overal voor uit, ook mensen die ik net 2 tellen ken nodigen me uit om dingen te doen en als je ergens hulp bij nodig hebt dan zijn ze super bereid je te helpen. Misschien zal het, hoe beter je ze leert kennen, oppervlakkig zijn, maar ik vind het beter dat je iedereen om hulp kan vragen en mensen gewoon met elkaar kunnen praten in de bus en dat vreemden “Hi, how are you?” zeggen als je langs loopt, dan in NL waar mensen dat soort dingen veel minder doen.

Vandaag hebben Marijn en ik samen allemaal vakken uitgeprobeerd en ik vind Civil Procedure (burgerlijk procesrecht) echt super leuk en echt een vet leuke lerares. Verder wil ik Constitutional Law en International Criminal Law gaan doen, maar ik moet nog ff kijken of ik die ook leuk vind. 'T weer is hier nu -2 graden, dus jullie missen op dit moment weinig, but it's supposed to go up to about 25 degrees by the end of the week! Vandaag ontmoet ik, als het goed is, mijn laatste huisgenootje en daar ben ik best benieuwd naar. :) Verder gaan Marijn en ik straks naar Walmart om ook nog ff te kijken of we daar een chille fiets kunnen vinden. Er is nog heel veel meer wat ik zou willen/kunnen vertellen, maar voor nu is dit wel even genoeg.

Sorry als ik niet iedereen heel veel contact, ik vind het op dit moment lastig om hier druk bezig te zijn en vervolgens iedereen individueel te contacten in NL, maar ik denk wel aan jullie en ik hoop dat jullie wat aan mijn blog hebben!

xxx

• 07 Januari 2014 - 20:43

Sander Van Hove:

Super yay! X

• 07 Januari 2014 - 21:19

Jeanette:

Het is super leuk om jouw verhalen te lezen en het gaat al lekker he?!! Kus en liefs xxxx

• 07 Januari 2014 - 22:27

Valerie:

Aaah, schatje, het klinkt allemaal top! Ik mis je wel nu al, maar geniet maar vooral van alles daar. Kusjeeesss

• 12 Januari 2014 - 00:23

Alina Kunnen:

Het klinkt allemaal geweldig!!! Miss you!