Vind je het gek dat Amerikanen dik worden? - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Demi van Hove - WaarBenJij.nu Vind je het gek dat Amerikanen dik worden? - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Demi van Hove - WaarBenJij.nu

Vind je het gek dat Amerikanen dik worden?

Door: Demi van Hove

Blijf op de hoogte en volg Demi

04 Januari 2014 | Verenigde Staten, Gainesville

Hoi hoi! Hier weer een blog, ik wil het vooral nu zoveel proberen vol te houden, haha.

Eergisteren, oftewel de eerste dag in de USA, was een lange, maar leuke dag. We werden wakker in het hotel, en hoewel ik wel erg heimwee had, was het wel leuk. 'S ochtends stelde Marijn voor om muziek te luisteren via de T.V. maar er waren alleen maar previews. Denkende dat dat niet kwaad kon, klikten we erop. Toen na 4.5 minuten de vent in de t.v. zei “de preview duurt nog 30 seconden” had ik niet helemaal begrepen dat zodra de preview voorbij zou zijn, je automatisch een “Music pack” zou kopen. Toen die vent zei “Enjoy your music pack”, dacht ik “KUT.” We hebben gelijk de t.v. Uitgezet en ik ging er maar vanuit dat we niet een purchase hadden gemaakt. Vervolgens wilden we ergens wat ontbijten met z'n 3'en alleen het regende echt intens buiten. We mochten paraplu's lenen van de hostesses, echt super lief. Vervolgens zijn we bij de Steak 'n Shake gaan ontbijten, waar o.a. “Pancakes, all you can eat” 3.99 waren. Vind je het gek dat Amerikanen dik worden? Ik zelf heb een Parfait of Yoghurt and Fruit genomen en oatmeal met koffie, denkende dat dat gezond zou zijn, in elk geval gezonder dan een burger (en ja er waren vet vele mensen die dat aten om 10 uur 's ochtends.) Helaas was de parfait mierzoet en de oatmeal smaakte naar geblendeerde pancakes (super veel stroop). Vind je het gek dat Amerikanen dik worden? Maar, het idee was er. Vervolgens gingen we uitchecken, waar, surprise surprise, gevraagd werd naar onze purchase. “Says here you made a purchase? Music Pack?” het enige wat ik kon bedenken was heel geschrokken aan Marijn vragen “What? We didn't buy anything, did we?” Waarop zij bevestigend nee schudde. Misschien niet 100% eerlijk maar ik zat er niet op te wachten om weer 20$ te betalen voor iets wat we niet hebben gebruikt. Uiteindelijk heeft de hostess het voor ons geregeld en heb ik haar een fooi gegeven, to make up for it. Een taxi kwam ons ophalen en vervolgens gingen we met z'n 3'en richting University House. Walter komt 2 nachten bij mij op de bank crashen, omdat hij z'n appartement nog niet inmag. Ik ben absoluut positief verbaasd over dit huis. Ik zit boven de fitness centre en club room en het is mooi en groot en modern. Mijn huisgenoten zijn tot nu toe nog niet thuis geweest waardoor ik lekker even tot rust heb kunnen komen. 'S middags zijn we met z'n 3'en naar de Walmart gegaan, wat ook nog een hele bevalling was. We dachten dat we het konden lopen, omdat de Leasing Office ons dat had verteld. Na eerst verkeerd gelopen te zijn, maar uiteindelijk na 30 minuten toch de plek gevonden te hebben, werd ons verteld dat de Walmart die daar ooit zat, gesloten was. Wat heel bijzonder is, is dat iedereen echt súper verbaasd reageert als je vraagt of je ergens heen kan lopen of hoe het zit met de bus. Tot nu toe hebben we al best veel mensen gesproken die nog nooit met de bus zijn geweest en lopen is al helemaal raar. Maar goed, toen zijn wij, als oeroude Hollanders, toch maar op de bus gaan wachten, samen met een vrouw die bij Walmart werkte en dus wist waar we heen moesten. We namen een buskaartje voor de hele dag, en dat kostte welgeteld 3$. Dat is nog wat anders in NL, waar een Dagkaart 12€ kost. Walmart was nogal overweldigend. We kwamen er aan rond 4/4.30 en we waren rond 8/8:30 pas thuis. Ik verging ondertussen van de honger en moeheid (want we aten dus pas rond 9, oftewel 3 uur 's ochtends NL tijd) maar het was wel heel leuk om de Walmart te zien. Maar echt, duizend eten. Niet één type Ben & Jerry's, maar echt 30, vind je het gek dat Amerikanen dik worden? Verder zijn de prijzen hier op zich wel redelijk. Fruit is hier eigenlijk wel goedkoper dan in NL en verder is groente, denk ik, redelijk rond dezelfde prijs/ misschien iets duurder. 'T is echter wel zo dat Junkfood gewoon een stuk goedkoper is en dat daar veel meer keuze is. Ook wordt er wel echt gedaan alsof het gezond is, door de advertisements die erop staan. Ik denk ook dat het feit dat supermarkten zo ver weg zijn maken dat mensen veel meer buiten de deur én dus ongezonder gaan eten. Vind je het gek dat … Ach... Je snapt me wel. We zijn 's avonds pasta met garnalen gaan eten en vervolgens zijn we rond 10 uur gaan slapen. Ik was kapot.

Gisteren hadden we van 9-12 oriëntatie met de andere internationale rechtenstudenten. Dat betekende voor ons rond 7 uur opstaan, omdat we nog geen idee hadden hoe het nou zat met de bussen en hoe lang het zou duren voordat we bij de faculteit zouden zijn. Zodra we met z'n 3'en buiten stonden viel ons iets op: Het was ontzettend koud! I'm not even kidding, ik bedoel: Gisteren was het hier kouder dan het was in NL toen ik vertrok op 1 Januari. En daar stond ik dan in mijn zomerjas met een shirtje. Helaas hadden we niet echt tijd om nog van kleding te veranderen dus heb ik de hele dag veel te koude kleren gedragen. De oriëntatie was wel leuk, we zijn blijkbaar met 10 internationale rechtenstudenten, 5 NL'ers, 3 Fransen en 2 Duitsers. Ik voelde me alleen niet zo goed; hoofdpijn, misselijk, koud, moe. Marijn had een beetje hetzelfde dus we blamen het maar op de Jetlag. Dit maakte het wel moeilijk om me te concentreren op de oriëntatie, maar de mensen waren super aardig, we kregen fruit, pindarepen en muffins (Ik heb de muffins laten staan, schouderklopje voor mezelf) en het was leuk om de campus te zien. Helaas heb ik dus niet heel erg goed op kunnen letten of foto's gemaakt, omdat ik me gewoon echt niet goed voelde. Toen bleek dat we 's middags van 2:15 tot 4 een mandatory orientation hadden met alle internationale studenten. Hoewel het beter was dan in m'n eentje thuis zitten, wilde ik het liefste gewoon in bed gaan liggen. Maar na een paar ibuprofen's ging het redelijk en zijn we met de Duitse studenten, Myriam en Felix, ons in gaan checken bij The International Center en hebben we onze UFID (University of Florida I D) gehaald. Dit kost 15$ en dan mag je het hele semester gratis met alle bussen hier, gratis fitnessen, gratis naar alle sportevenementen en naar alle dingen die worden georganiseerd én gratis naar the Lake, dat hier in de buurt ligt. Super chill dus! Vervlgens zijn we nog naar de International Orientation gegaan, waar ik me echt steeds zieker begon te voelen. De international orientation ging met name om aan te geven bij wie we ons moesten melden voor welke zaken. Ook werd er veel nadruk gelegd op de mogelijkheden die er waren voor als je heimwee had/ een cultureshock ervaarde, of je je gewoon niet lekker in je vel voelde. Hoewel dat natuurlijk echt heel goed is, dat daar zo aandacht werd besteed, werd ik er alleen maar verdrietig van. Ik voelde me ziek, en ik wilde gewoon naar huis en niet denken aan dingen als heimwee. Uiteindelijk was het voorbij en zijn we met Myriam en Simon (ook een Duitse student, maar dan Wiskunde, geloof ik) wat gaan drinken in een pub. Overal wordt hier je ID gevraagd dus ze zijn echt heel streng. Hierna zijn Walter, Marijn en ik nog met z'n 3'en naar de Walmart gegaan, deze keer waren we er maar iets van 2 uur, i.p.v. 4. Thuis hebben we zelf gekookt en rond 10 uur waren we weer alle drie gaar. Ook heb ik trouwens het brandalarm af laten gaan. Omdat het hier zo koud was, wilde ik kijken of we een verwarming hadden. We hebben een doosje aan de buur hangen waarop stond “heat” “cold” “vent on”. Dus ik dacht “meh ik druk op heat” waarna er een intense stank uit de kast naast het kastje (die op slot is) kwam en het brandalarm afging. Ik in de stress, natuurlijk, gelijk dat ding uit en na een paar minuten stopte het brandalarm gelukkig. Wel weer duizend stress. Uiteindelijk kwam alles goed. Hoewel er nog een paar internationale studenten wat zijn gaan drinken in de stad, zijn wij rond 10 gaan slapen.

Vannacht heb ik heerlijk van 10:30 tot 10 geslapen dus ik voel me een stuk beter dan gisteren. Als het goed is gaan we vanmiddag met allemaal mensen naar een Basketball Game, dus daar heb ik super zin in. Ook ga ik vandaag waarschijnlijk 1 of 2 van mijn huisgenoten ontmoeten en daar heb ik zin in, maar ik ben ook wel erg zenuwachtig. Maar het komt vast goed. :)

See you all soon!

xx

  • 04 Januari 2014 - 17:54

    Sander Van Hove:

    Way to go! 30 soorten B@J's. Allemaal proberen denk ik. X

  • 04 Januari 2014 - 20:43

    Renée:

    Leuk Demi! Hopelijk wordt het beter weer! Als je een zeekoe ziet, foto :)!

    Miss you already <3

  • 04 Januari 2014 - 21:10

    Alina Kunnen:

    Hoera, een nieuw verslag! Superknap dat je de junkfood kunt weerstaan... Is vast niet makkelijk!!

  • 05 Januari 2014 - 23:16

    Jeanette:

    Hey toppertje:-)
    Ik moet erg lachen om wat je schrijft. Het is allemaal wel erg wennen denk ik haha.
    Heel veel succes de komende dagen met alle nieuwe indrukken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gainesville

Demi

Hoi! Welkom op mijn blog. Ik ben een derdejaars rechtenstudente die vanaf 1 Januari t/m 1 Juni in Gainesville, Florida, USA zit. Ik heb hier jaren van gedroomd en kijk er al heel lang naar uit! :) Ik hoop mijn blog veel bij te houden en ik hoop dat mijn posts een beetje interessant zijn om te lezen! See you, Demi

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 953
Totaal aantal bezoekers 33006

Voorgaande reizen:

04 Januari 2019 - 15 Februari 2019

Thailand, Cambodia and Vietnam

29 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Rabat, Morocco

28 Juni 2014 - 26 Juli 2014

Lugo

01 Januari 2014 - 01 Juni 2014

Gainesville

Landen bezocht: