3 States in 1 day. - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Demi van Hove - WaarBenJij.nu 3 States in 1 day. - Reisverslag uit Gainesville, Verenigde Staten van Demi van Hove - WaarBenJij.nu

3 States in 1 day.

Door: Demi van Hove

Blijf op de hoogte en volg Demi

02 Januari 2014 | Verenigde Staten, Gainesville

Good morning/ Good afternoon!

Ik schrijf dit, zittend op mijn bed van een hotelkamer, die ik samen met Marijn deel, in "Red Roof Inn". We hebben de eerste nacht gehad, en tot mijn grote verbazing en blijdschap heb ik geslapen van 12:30 tot 8 lokale tijd (6:30 - 14:00 NL tijd.) De vorige keer dat ik in Florida was, viel ik steevast in slaap om 8 uur 's avonds en werd ik 4 uur 's ochtends wakker. Blijkbaar heeft student zijn toch nut, en komen mijn late nachten/late ochtenden goed van pas nu.

Gisteren was onze vlucht en het was allemaal ontzettend druk, hectisch, emotioneel en spannend, maar het is uiteindelijk allemaal goed gegaan. Het begon bij Schiphol, waar Walter, Marijn en ik hadden afgesproken om samen in te checken. Dit was allemaal lastig, want online was het al niet gelukt, toen werden we naar zo'n geel incheckapparaat gestuurd, dat lukte ook al niet en uiteindelijk mochten we bij een persoon inchecken, which is all I wanted in the first place. Niet lang daarna kwam het afscheid van onze families, want mij zwaarder viel dan verwacht en na de nodige tranen gingen we de douane door. Omdat we iets later bij de Gate waren dan gepland (12 uur i.p.v. half 12), mochten we gelijk naar binnen. Ik kan niet veel anders zeggen over de eerste 8.5 uur durende vlucht, dan dat die gewoon goed verliep. Nauwelijks turbulentie, veel gekletst, geslapen en we kregen warme Lunch, so it was all good. Ik had van mama cadeautjes gekregen om uit te pakken in het vliegtuig en dat maakte de vlucht ook wel draaglijker. Zo kreeg ik een boek, puzzelboekjes, en een klein knuffelbeertje, (super cute!). Eenmaal in Philly aangekomen te zijn (Staat nr. 1, Pennsylvania) hadden we 1.5 uur om over te stappen op onze vlucht richting Charlotte ( Staat nr. 2, North Carolina). Helaas moesten we hier door de U.S. port of Entry én onze koffers ophalen en laten rechecken, waardoor 1.5 uur eigenlijk te weinig was. Toen we in de eindeloze rij voor de Douane stonden en we nog maar een half uur hadden, waren we redelijk gestressed. Gelukkig hebben we het vliegtuig met 5 minuten speling gehaald. Marijn en ik zaten naast elkaar en Walter zat naast een Amerikaans meisje, Sarah, dat heel toevallig ook Rechten studeert in Gainesville. Marijn en ik zaten een beetje te apaten, dus het was goed dat Walter nog sociaal was. Bij aankomst op Charlotte, wees Sarah ons op de "Tequileria": Een Mexicaans restaurant waar we konden zitten. Sarah ging verder, want ze ging naar huis, voor weer naar Gainesville te gaan. Marijn en ik hebben hier een platter of Nacho's gedeeld, want ik had eigenlijk helemaal geen honger. We hadden zo'n typisch Amerikaanse waitress, ("Welcome to the Tequileria, my name is Donna and I will be your server tonight"). Ze was echt heel aardig en had koffie genomen, omdat ik echt bijna in slaap viel, en ik bleef maar Refills krijgen. Na het derde kopje wees Marijn me erop dat ik er misschien wel voor moest betalen, dus toen heb ik Donna's aanboden ("And you just killed that hot coffee! I'll come bring you a new one!) maar afgewezen. Toen we de rekening kregen, bleek dat ik maar voor 1 moest betalen. Love it! Na 2 uur in charlotte gewacht te hebben, konden we boarden voor het vliegtuig richting Gainesville (Staat nr. 3: Florida!), dat overbooked was en de vraag was of wij niet onze plek af wilden staan. How about... no? Uiteindelijk zijn we geboard, het was echt een super klein vliegtuigje en ik kon niet meer wakker blijven, het was immers al iets van 3:30/4 NL tijd. We zijn redelijk snel aangekomen, en bij aankomst regende het. Koffers opgehaald, en buiten hebben we toen gewacht op een taxi (er was een taxi button, OMG.) We kregen een oude meneer die de situatie niet helemaal snapte en echt super traag was, maar uiteindelijk heeft hij ons bij het hotel gebracht en dat was prima. Vervolgens ben ik als een blok in slaap gevallen en een paar keer wakker geworden 's nachts. We gaan straks met z'n 3'en richting University House, dus ik ben benieuwd. Ik heb wel wat heimwee, maar ik denk dat dat wel normaal is. Ik ga proberen jullie allemaal zo goed mogelijk up to date te houden!

Liefs!

  • 02 Januari 2014 - 15:42

    Sander Van Hove:

    Mooi verslag. Keep' m coming! Xx

  • 02 Januari 2014 - 16:12

    Yacintha:

    Heel veel plezier lieve Demi!!
    Dit gaat een levenservaring worden die niemand je meer kan afnemen!

  • 02 Januari 2014 - 19:15

    Alina Kunnen:

    Heerlijk om je zo te kunnen volgen, blijf je dat doen, please?

  • 02 Januari 2014 - 21:39

    Carmen:

    Leuk!!! Fijn om je te lezen meis, veel geluk :) Liefs
    Ps Ik heb ook 1.5 uur om over te stappen :/

  • 04 Januari 2014 - 00:01

    Jasmijn:

    Leuk verslag! Wat een reis, nou ik ben heel erg benieuwd naar al je andere verhalen! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gainesville

Demi

Hoi! Welkom op mijn blog. Ik ben een derdejaars rechtenstudente die vanaf 1 Januari t/m 1 Juni in Gainesville, Florida, USA zit. Ik heb hier jaren van gedroomd en kijk er al heel lang naar uit! :) Ik hoop mijn blog veel bij te houden en ik hoop dat mijn posts een beetje interessant zijn om te lezen! See you, Demi

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 33009

Voorgaande reizen:

04 Januari 2019 - 15 Februari 2019

Thailand, Cambodia and Vietnam

29 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Rabat, Morocco

28 Juni 2014 - 26 Juli 2014

Lugo

01 Januari 2014 - 01 Juni 2014

Gainesville

Landen bezocht: