Tercera semana en Lugo - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Demi van Hove - WaarBenJij.nu Tercera semana en Lugo - Reisverslag uit Lugo, Spanje van Demi van Hove - WaarBenJij.nu

Tercera semana en Lugo

Door: Demi Dawn

Blijf op de hoogte en volg Demi

21 Juli 2014 | Spanje, Lugo

Hallooooooooooooooooo!

Oké dit is alweer mijn derde en, waarschijnlijk, één na laatste blog van Lugo. Het wordt niet een bijster lange omdat mijn week niet bijster boeiend was en omdat ik over een half uur José op moet halen van Trombone les.

Maandag was niet onwijs boeiend, ik weet namelijk niet meer wat ik heb gedaan. Waarschijnlijk ben ik 's middags naar de stad gegaan ofzo. I'm not sure really :P

Dinsdag was geen leuke dag. De kids waren op zich wel oké maar ik kreeg te horen dat ik ben afgewezen voor de master Journalistiek vanaf Februari, dus ik baalde al. Daarnaast had Paco een Spaanse simkaart voor me gekocht zodat ik met ze kon bellen, waar 10 euro op stond, maar na 4 smsjes was dit op, echt onwijs gek en we kwamen er maar niet achter hoe dat kon want online konden we checken waar het geld heen was gegaan, maar de sms'jes waren 1 cent per stuk, dus mysterie. Nou ja, mysterie, bleek dat ik zo dom was om een aantal dagen (waarom sommige dagen wel en sommige dagen niet, weet ik niet) mijn internet aan had staan en dat kostte 2.30 per dag. Nu is het mij echt onwijs een raadsel hoe dit kan, maar ik voelde me natuurlijk onwijs schuldig. Paco heeft er 5 euro extra opgezet en de optie 'internet' uitgeschakeld maar needless to say, ik heb zo'n 40 keer sorry gezegd en geëist dat ze die extra 5 euro van mijn salaris aftrokken. Hebben ze natuurlijk niet gedaan en ze vonden het ook niet erg, maar ik baalde wel. 's Middags gingen we weer naar Club Fluvial, maar ik ging weer, omdat ik dus geen pas heb, aan de andere kant van de rivier chillen. EN WEER WERD IK DOOR MENSEN LASTIG GEVALLEN. En met mensen bedoel ik een man van 45/50 zonder shirt (wel in shape, dat dan weer wel) met tattoos die tegen me ging praten toen ik op weg was om Paco en Monica te meeten. Hij had een heel verhaal dus ik zo "No hablo Español" en hij zo "Oh, English??" Maar ik dacht dat hij iets van geld wilde ofzo, dus ik zo "Hmm a little bit" (ook al doe ik het stiekem wel wat beter dan a little bit) en hij vroeg allemaal dingen als "Where are you from?" en "What are you doing here?" en "How long are you here for?" Maar ik vond het allemaal awkward en ik snapte niet wat deze vent wilde dus ik zei "I have to go now and meet my friends" En hij "Oh okay you're very pretty." Ik: "What?" Hij: "You're a very pretty woman" Ik zo "Oh, okay, thanks, but I have to go, bye" en I kid you not, hij deed z'n arm om mijn schouder heen en trok me naar zich toe dus ik een halve hartaanval, heb mezelf lostgemaakt en zei "BYE" en toen riep ie nog iets in het Spaans maar I dunno. Awkward town. Dan maar liever 16 jarige jongens die te verlegen zijn om mijn nummer te vragen. Dus nee, dinsdag was geen leuke dag.

Woensdag daarentegen was wel beter. Hoewel woensdag op de een of andere manier voor de kids een lastige dag is, want het is altijd de 'ik ga om alles zeuren' dag. Echt vervelend, op de woensdag krijg ik altijd 1.000 keer "No" en "Un momento" en "No quiero" en vooral "Nooooo, Demi, pleaaaaase" te horen. Echt irritant. En ik vertel ze dan ook 10 keer "You're annoying. I don't like you today." (Ik ben zo'n goede nanny). Nee, ik ben op zich best lief tegen de kinderen maar ik kan niet zo goed tegen gezeur dus dan zeg ik gewoon eerlijk dat ze op moeten houden en dat ik ze irritant vind :D. Non vincit nisi veritas, niet? 's Middags hebben we geluncht bij Cluf Fluvial en ik mocht deze keer 'voor deze ene keer' mee naar binnen (al was het al de 2e keer dat ik zonder pas naar binnen mocht, maar goed I ain't complaining) en het was wel heel leuk, maar we waren er al om 3 uur en ik had van te voren aangegeven dat ik er niet tot 8:30 (zoals normaal, maar dan gaan ze er pas om 6 uur heen) wilde blijven, dus als dat het plan was, dat ik dan thuis zou blijven. Maar uiteindelijk werd ik 8 uur naar huis gebracht. Het was wel heel leuk, maar iets te lang/ te veel zon voor mij.

Donderdag was denk ik ook niet onwijs boeiend, can't really remember.

Vrijdag was wel leuk, ik ben met Monica 's middags naar Las Termas geweest, een shopping mall in Lugo en heb daar een paar leuke dingetjes gekocht (espadrilla's bij H&M, kettingen bij Sfera en bretels en een jurk bij Stradivarius <3) gekocht.

Zaterdag ging de familie naar Viveiro alleen ik ben thuis gebleven omdat het zou gaan regenen in Viveiro en dan zit ik liever hier met internet dan daar binnen zonder internet.

Zondag was ik dus alleen thuis, was prima alleen ik besefte me 's middags om 6 uur dat ik de hele dag alleen nog maar 1 glas sinaasappelsap had gehad. Nogal dom want zo krijg ik dus migraine. Op dat moment had ik nergens last van dus ik dronk 3 glazen water, ben gaan hardlopen maar toen ik thuiskwam stierf ik. Ik had de hele dag ook nog niet heel veel gegeten (yoghurt met rozijnen en grapefruit als ontbijt en een eiwit omelet met tonijn als lunch). Ik had een taart gemaakt dus ik heb wel wat van het beslag gesnoept maar ik denk dat het al met al neer kwam op 600 calorieën max, 300 verbrand met hardlopen en ik had geen honger. Dus ja, dat alles samen zorgde dat ik nogal aan het sterven was en ik ben om 10 uur gaan slapen. Toen werd ik vervolgens om 4 uur 's nachts wakker van de honger en kon ik tot 6 uur niet meer slapen.

Vanochtend (maandag dus) voelde ik me echt karig. Gaat nu wel weer wat beter. Het weer is heel chill, redelijk koel maar met zon dus het is fijn om nu buiten te zijn wat bevorderlijk is voor mijn hoofd, jaaaa.

Verder heb ik op dit moment niet zoveel te melden, ik ga zaterdag weer naar huis en ik heb een 6/7 uur durende stop in Madrid dus waarschijnlijk ga ik Madrid nog ff in. Ik zal in mijn laatste blog mijn bevindingen als nanny vertellen.

Groetjes en liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demi

Hoi! Welkom op mijn blog. Ik ben een derdejaars rechtenstudente die vanaf 1 Januari t/m 1 Juni in Gainesville, Florida, USA zit. Ik heb hier jaren van gedroomd en kijk er al heel lang naar uit! :) Ik hoop mijn blog veel bij te houden en ik hoop dat mijn posts een beetje interessant zijn om te lezen! See you, Demi

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 32978

Voorgaande reizen:

04 Januari 2019 - 15 Februari 2019

Thailand, Cambodia and Vietnam

29 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Rabat, Morocco

28 Juni 2014 - 26 Juli 2014

Lugo

01 Januari 2014 - 01 Juni 2014

Gainesville

Landen bezocht: